Am schimbat furnizorii de energie electrică şi de gaz şi am trecut la Restart Energy. În ultimul an de zile am avut nişte clinciuri cu Engie respectiv cu Enel.
Engie
Primii care au început să facă probleme au fost găzarii de la Engie. În primul rând nu am semnat contract direct cu ei. De contract s-a ocupat firma care a pus contorul de gaze la apartament în urmă cu trei ani. Altfel, probabil că nu ajungeam niciodată la ei. În al doilea rând, pe lângă consumul efectiv de gaze trebuia să plătesc lunar un abonament de 10 lei. Singurul rol al acestui abonament era că îngheţa tariful gazelor. ATÂT! Asta, în condiţiile în care gazele consumate într-o lună nu fac mai mult de 5-6 lei.
Să plec de la ei era pe lista cu „De făcut” pentru anul trecut. Aşteptam să se facă cei doi ani de contract. Prin martie-aprilie am uitat să le dau indexul, dar am zis că nu-i bai. O să îmi pună consumul mediu lunar din ultimul an. Dar, măgarii, ce au făcut? Mi-au aproximat pentru o lună mai mult decât consum eu într-un an!!! Am înghiţit în sec, am plătit factura şi am aşteptat regularizarea care venea prin octombrie, deoarece atunci când comunici indexul nu ai cum să dai o valoare mai mică decât cea înregistrată deja în sistem. Aşa că am introdus consum zero în fiecare lună.
Vine toamna, vine regularizarea şi surpriză: cei care fac citirea în loc să treacă cifrele reale au trecut tot datele existente în sistem. Am făcut poză la contor şi am făcut o sesizare pe site-ul lor. Au actualizat datele şi mi-au dat şi ceva bani înapoi, în sensul că am avut sold negativ pe facturi. Anul ăsta, prin februarie, situaţia se repetă. Doar că acum fiind lună de iarnă, mi-au aproximat consumul pentru o lună cât pentru 2 ani. Nu am mai aşteptat regularizarea ci am făcut direct cerere de rectificare a consumului. Am mai aşteptat să vină o factură ca să scap de soldul negativ şi am făcut cerere de schimbare a furnizorului de gaze.
Enel
Cei de la Enel nu sunt nici ei mai cu moţ. În anii trecuţi am mai avut luni în care nu dădeam indexul la curent şi aproximarea era OK. Era mai mare decât consumul real, dar nu exagerat. Anul trecut, însă, au venit şi au schimbat pe toată scara contoarele vechi cu unele noi, cică inteligente. Am zis că, acum, cu noul contor nu mai e nevoie să dau eu indexul lunar, căci îl văd ei direct în reţea. ŢEAPĂ! Nu doar că nu mi-au citit indexul, dar au estimat un consum cam cât pentru 6 luni. Noroc că aici lucrurile s-au clarificat după o lună, la regularizare.
Apropo, oare care este explicaţia pentru faptul că după montarea acestor contoare „inteligente” trebuie în continuare să transmitem indexul lunar? Ca să nu mai spun că sunt atât de smart aceste ceasuri de curent că trebuie să stai câteva minute în faţa lor până îţi afişează ce te interesează.
Restart Energy
Având în vedere cele de mai sus şi tot tam-tam-ul făcut anul ăsta cu liberalizarea preţurilor şi schimbarea furnizorilor de energie electrică şi gaze am făcut şi eu pasul ăsta. Noul furnizor de utilităţi este Restart Energy. Am ales Restart din mai multe motive:
- conform ANRE sunt cei mai ieftini de pe piaţă;
- mai am un contract cu ei pentru altă locaţie şi totul decurge foarte bine;
- sunt parteneri MyWorld şi primesc bani înapoi la fiecare factură.
Singura problemă pe care o am cu acest furnizor e că nu are debit direct prin ING.
Mi-aş dori să pot renunţa şi la Apa Nova respectiv RADET.
Voi v-aţi schimbat furnizorii de utilităţi?
Dacă ți-a plăcut acest articol, nu uita să îi dai un LIKE și să-l distribui pe reţelele sociale. De asemenea pentru a vedea și următoarele mele postări apreciază pagina de Facebook sau abonează-te la notificări. Mulțumesc!
2 comentarii
Catalin · 2 septembrie 2021 la 1:34 AM
Cei de la Restart sunt niste tepari, niste tepari in adevaratul sens al cuvantului. Am incheiat contract cu pret fix si dupa 4 luni m-au instiintat ca se dubleaza pretul la gaze si la electricitate.
Vlad Robert Lutic · 6 septembrie 2021 la 1:59 PM
De ce nu îi reclami la ANRE şi Protecţia consumatorului?