Scrisă sub forma unui interviu cu dr. Ion Popescu cartea lui Gabriel Gherasim, Românii din Bucovina, prezintă tragedia românilor din Ucraina şi vorbim aici în primul rând de cei din Bucovina, dar şi de cei din Maramureşul istoric, din Transnistria ucraineană sau din Bugeac. Poate şi din cauză că Bucovina ne-a fost răpită doar parţial, majoritatea gândurilor legate de teritoriile pierdute se îndreaptă spre Basarabia. Mai puţin noi cei care avem neamuri acolo.
Cartea prezintă statistici privind românii din teritoriile menţionate mai sus şi drama acestora din 1940 până în prezent.

În fapt această apariţie editorială este un studiu privind modificarea structurii etnice a populației din Nordul Bucovinei prin deportarea masivă a românilor în Siberia și consecințele tragice ale ocupației din acestui teritoriu din 1940 până în zilele noastre. Această cercetare a fost realizată de către dr. Ion Popescu fiind bazată în principal pe materiale din arhiva sa personală. Ea include şi mărturiile cutremurătoare ale martorilor oculari, mărturii care vin să completeze parcă cele scrise de Anița Nandriș-Cudla în cartea “20 de ani în Siberia”.

Chiar dacă nu este un roman, am avut de înfruntat o exprimare greoaie. Am mai citit şi alte cărţi de acest tip şi au fost mai uşor de lecturat. Din acest motiv am acordat doar 3* pe Goodreads.
Cartea se poate descărca gratuit de pe site-ul autorului, Gabriel Gherasim sau se poate asculta sub formă de audiobook:

Comentează cu Facebook