În urmă cu câțiva ani, am luat un credit Prima Casă de la BRD. Pe vremea aia în orice bancă intrai, inclusiv la BRD – Groupe Societe Generale, erai întrebat dacă nu vrei să îți muți contul la agenția respectivă ca să opereze mai ușor. Eu am făcut creditul la agenția Floreasca, cea mai apropiată de locul unde locuiam atunci, în ideea că dacă o să fie cazul să mă mut o să îmi transfer atunci conturile la noua agenție.

Hai cu transferul!

Anii au trecut, m-am mutat și m-am dus la sucursala BRD cea mai apropiată să mut creditul, contul curent aferent și ce mai era pe acolo. Nu se poate și oricum nu mai e nevoie deoarece e un singur sistem și îți poți rezolva toate problemele de la orice agenție din țară. Buun! OK!

BRD - Groupe Societe Generale

BRD – banca „Nu se poate!”

Mai trece o vreme, intru la BRD, dau buletinul și …

  • Bună ziua, doresc să fac o rambursare anticipată.
  • ăăă! Nu se poate! Trebuie să mergeți la agenția unde ați făcut creditul!
  • Păi acum câteva luni mi-ați zis că pot rezolva tot ce vreau din orice agenție!
  • Mda!
  • Atunci hai să mutăm creditul și toate accesorile la agenția asta.
  • Nu se poate! Acum e un singur sistem … bla, bla, bla!
  • Adică, nu pot transfera creditul căci acum e un singur sistem și pot rezolva orice de oriunde, dar când vreau să rezolv o chestie concretă cum e rambursarea anticipată, nu se poate!
  • Nu avem noi ce să facem!
  • Mda! Dați-mi măcar un scadențar al creditului!
  • NU SE POATE! Trebuie să mergeți la agenția unde ați făcut creditul!

Luați cu myBRD – online banking

Le-am scris celor de la BRD să rezolve situația, iar acolo deștepți, ce mai! Mi-au răspuns cu aceași poezie … un singur sistem, nu se pot transfera conturile … bla, bla, bla! Nu au avut nicio soluție pentru rambursarea anticipată, dar pentru scandențar … aplicați dvs la programul de online banking „myBRD”: găsiți acolo extrasele de cont și scadențarul. Nu, mulțumesc! Extrasul de cont îl cer când plătesc rata care fiind în euro trebuie să o plătesc la ghișeu. Scadențarul îl mai cer la 1-2 ani sau chiar mai mulți, iar orice alte socoteli cu voi le-am încheiat de mulți ani. Așa că nu văd de ce aș plăti chiar și un singur ban pentru myBRD-ul vostru.

BRD și digitalizarea? Ce glumă bună!

Pentru cei care nu sunt la curent cu programul Prima casă, legea interzice vânzarea imobilului în primii cinci ani de la achiziționarea acestuia. Această interdicție se notează în cartea funciară. Pentru că la mine au trecut mai bine de 10 ani de la cumpărare, am zis să radiez acea interdicție din CF. Nu vreau să vând, dar ca să fiu prevăzător. Scriu Fondului de Garantare să își dea acordul pentru această radiere, iar ei mă trimit la Ministerul Finanțelor. Am scris și acolo, dar nu mă aștept la un răspuns prea curând.

Le scriu și celor de la BRD pentru același acord. Mă sună să îmi ceară să le trimit pe mail contractul de creditare, că, Deh! nu fusese printat din calculatoarele lor! Nu făcea parte din minunatul sistem unic. Scanez contractul de credit și îl trimit (împreună cu cel de garantare, ca să fiu sigur. Mai stau ei și se gândesc și sună din nou: „Știți? trebuie să veniți la bancă (evident, la agenția la care am făcut creditul) să scrieți o cerere de mână.” POFTIM! Alo! BRD! Suntem în mileniu III! Tehnologie, internet, digitalizare, chestii trestii! Ați auzit de așa ceva?

În plină pandemie mă plimbați de la o sucursală la alta pentru un scadențar și acum mă chemați să scriu o cerere de mână? Pe bune? Când toată lumea se dă de ceasul morții ca să facă totul digital, să limiteze interacțiunea voi faceți d-astea?

SICTIR!


vivacredit.ro
Categorii: Financiar

Vlad Robert M. Lutic

Blogger, scriitor, jurnalist.

0 comentarii

Lasă un răspuns

Substituent avatar

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Lutyk.ro is using WP-Gravatar