Acest post trebuia sa fie doar un comentariu pe feisbuc pe peretelul lui Fanel. Dar pentru ca a devenit prea lung l-am pus aici. Iubiti cainii vagabonzi? foarte bine! bravo! dar daca ii iubiti de ce nu ii luati acasa? de ce ii lasati pe strada sa fie batuti, otraviti sau loviti de masini? Cainii sunt animale de companie si locul unor astfel de animal e in casa. Sau in curte. Scosi la plimbare pe strada sau in parc cu lesa si botnita. Si cu un stapan care sa stranga cacatul facut de animal. De ce, pentru cativa plicitisiti care nu au ce face acasa si care sar cu gura de cate ori vine vorba de eutanasierea maidanezilor, trebuie sa stau cu frica de fiecare data cand trec pe strada sau cand ies in parc. Cand eram copil in parcul Floreasca cred ca erau 2-3 comunitari aciuati la cosmelia celor de la spatii verzi, la Automatica sau la patinoar. Acum sunt 20-30 si chiar dac amajoritatea in aparenta sunt blanzi sunt totusi niste animale si nu poti sa stii cand se suceste si sare sa te muste. Si daca m-ar musca pe mine sau un alt adult nu ar fi cine stie ce tragedie dar in parc sunt foarte multi copii. Cu mult, mult mai multi decat in urma cu 30 de ani cand eram doar cativa bezmetici care locuiam in zona. Iar o muscatura de caine pe oasele moi si fragile ale unui copil ar putea insemna un dezastru. In cazul in care scapa cu viata acel pusti ar butea ramane handicapat pe viata. Si cine plateste? In cazul unui caine cu stapan, cainele e eutanasiat iar stapanul plateste toate cheltuielile  medicale si nu numai si poate face inchisoare. Iubiti javrele de pe maidane si sariti ca arsi de cur in sus cand vine vorba de eutanasierea cainilor maidanezi dar nu va puneti niciodata problema ce ati face daca potaile ar musca din copilul vostru sau din voi. Sa nu ma intelegeti gresit. Imi plac cainii. Dar de rasa si cu stapan in lesa. Si doar unele rase. Iar rasa preferata e Husky siberian si daca imi voi lua un caine o sa fie doar Husky. Dat tocmai pentru ca imi plac atat de mult imi dau seama ca pentru el ar fi un chin sa-l tin in apartement asa ca mai astept pana imi iau o casa la curte.
pentruanimale.ro%20
Mihai Constantinescu – Iubiti si cainii vagabonzi

Vlad Robert M. Lutic

Blogger, scriitor, jurnalist.

20 de comentarii

EscuNo Gravatar · 6 septembrie 2010 la 2:09 PM

asta cu muscatul, depinde cam 97% de om. Depinde cum e omul..daca te-a simtit frustrat sau cu teama in tine..te-a capsat(nu intotdeauna). procentul de 3% e atunci cand cainele a turbat..din cauza unei boli..
btw.. daca iti iei husky, incearca sa te muti la brasov. bucurestiul nu-i oras de husky.
PS: pentru ca sa intelegeti cum reactioneaza cainii, va recomand sa va uitati la emisiunea „cesar si cainii” de pe national geographic.

    LutykNo Gravatar · 6 septembrie 2010 la 3:21 PM

    Cel putin pentru moment slabe sanse sa ma mut din apartament. Poate la pensie (daca mai apuc) sa ma mut in casa bunicilor mei de la Breaza. Si poate atunci imi voi lua si un husky.

ThornofroseNo Gravatar · 6 septembrie 2010 la 12:20 PM

Sunt atâția oameni care spun ca iubesc una sau alta, sau ca nu le convine una sau cealalta. E usor sa spui din gura si sa pozezi drept bun samaritean, dar:
1.Majoritatea apara maidanezii numai de…ochii lumii.
2. Sunt multi, mult prea multi pentru a fi luati acasa , chiar daca ar lua fiecare familie cate unul. Asta se intampla din lipsa de prevenire.
3. Nu sunt de acord cu maltratarea animalelor in niciun fel. Dar din pacate este nevoie de eutanasiere. Si toata, absolut toata vina este a autoritatilor. Se gasesc bani pentru campanii, concerte si tot felul de aiureli, dar pentru sterilizarea maidanezilor nu sunt fonduri. Si nici oameni. Si nici chef de munca, pentru ca nimanui nu-i face placere o asemenea indeletnicire.
So…asta avem, cu asta defilam…

    LutykNo Gravatar · 6 septembrie 2010 la 12:29 PM

    Cred ca ar merge o campanie de promovare a adoptiilor canine peste hotare. Si in felul asta impuscam mai multi iepuri. Vin strainii sa adopte caini si in felul asta scapam de maidanezi, creste si turismul si economia deoarece pana gasesc cainele care le place trebuie sa se cazeze si sa manance, mai cheltuie eventual si pe niste suveniruri sau alte chesti …
    Trist, cinic, dar ar putea sa fie eficace

LutykNo Gravatar · 3 mai 2010 la 9:36 AM

@ Lore(brish) Da. E blogul meu.
Sunt de acord si cu solutia ta. Cu o conditie: sa nu mai fie trimis inapoi pe strada dupa sterilizare. Sa fie tinuti in adaposturi.

Lore(brish)No Gravatar · 30 aprilie 2010 la 11:55 PM

Lutyk, tu esti autorul blogului?

@pheideas a scris: "in concluzie, sunt de acord cu eutanasierea lor, la fel cum sunt de acord si cu eutanasierea criminalilor. pentru convietuire exista niste regului. cine le incalca, plateste. daca pe un criminal il poti trimite la canal sa munceasca, un caine nu-l poti decat inchide sau omora."

Singura eutanasiere pe care as putea sa o accept , sufleteste vorbind, ar fi in cazul animalelor cu boli incurabile sau loviti grav de masini.

Va povestesc ceva:

am fost muscata de 2 ori de cainii. La 4 ani direct de fata cand nu am fost supravegheata corect de parintii mei(asta dupa ce i-am aruncat nisip in ochi cu lingurita). Si la 16 parca cand am mers sa mangai o catea care era in calduri. Ea a venit la mine si un mascul m-a muscat, dar nu tare. Daca stau sa ma gandesc, au avut motiv si nu am incetat sa le iubesc. Nu mi-as imagina viata fara caini, ar fi …

Solutia mea e scumpa: sterilizarea lor. Nidecum eutanasierea sau mai grav :otravirea!

Insa accept si punctul altora de vedere.

Numai bine!

Lore(brish)No Gravatar · 30 aprilie 2010 la 11:47 AM

poate ca inmultirea macar a 100 ar fi fost rezolvata daca Primaria accepta suportul unei fundatii care s-a oferit sa ii castreze.

E adevarat ca se intorceau in strada, dar cel putin nu se mai reproduceau.

Pacat ca nu se vad coltii din mainile celor care lovesc aceste animale blande. Caci majoritatea care le-am intalnit erau asa. PRea putin am vazut caini agresivi, cel mult latrau la rotile masinilor sau la alti caini.

Cainii mei..cei trei lanumar sunt luati de pe strada. Cateau a fost sterilizata(m-a costat 200 de lei). Deci Primaria cat economisea cu castrarea celor 100 de maidanezi? Dar de ce sa le pese lor? Doar nu e campanie electorala.

Ce solutie propui? Eutanasierea?

DianaNo Gravatar · 30 aprilie 2010 la 11:44 AM

Problema e ca oricat de blanzi ar fi cainii maidanezi, unii ii intarata, ii lovesc, de amuzament. Si atunci ei se intorc si musca ce prind… si daca langa omul ala care il intarata e un copil… poate sari la el, ca e animal doar, nu realizeaza.

Ar trebui mai multe vorbe si mai multe fapte. Nu sa ii ia acasa, dar daca tot iau apararea animalelor, de ce nu doneaza bani la adaposturi? De ce nu se strang 2-3 persoane care sa „sponsorizeze” de pilda un caine la adapost?

Se face atata caz. Americanii lor cu tot cu politia lor a animalelor si cu legi stricte, tot eutanasiaza cainii. Ii iau hingherii de pa strada si daca nu ii ia nimeni in x zile, sau y saptamani, ii eutanasiaza. Tipa cineva ca sunt cruzi? Nu. Politia animalelor si-a facut treaba, a avut grija ca ele sa nu fie maltratate, a incercat sa le gaseasca stapan… nu reuseste, asta e, nu il tin pe veci.
Si la noi se poate face la fel, dar de pilda persoanele fizice si adaposturile private de caini sa ii poata lua de acolo gratuit sau contra unei sume modice si sa isi ASUME RESPONSABILITATEA ca nu vor ajunge inapoi in strada.

Sunt si cainii fiinte.
Dar cand sobolanii sau soarecii invadeaza o comunitate, de ce nimeni nu se crizeaza ca sunt ucisi?
Pai nu… stai… ca aia sunt murdari, purtatori de boli, urati…

LutykNo Gravatar · 30 aprilie 2010 la 12:02 PM

@ Lore(brish) Propun strangerea lor de pe strada dusi in adaposturi pentru o perioada si daca nu ii ia nimeni atunci sa fie eutanasiati. Asa cum zicea si Saturnianul pe Facebook in Sua grija este a asociatiilor iar fondurile sunt exclusiv private. In Romania de la Vier Pfoten refuza sa-si asume orice responsabilitate si declara nonsalanti ca ingrijirea cainilor nu e problema noastra lor.

LutykNo Gravatar · 30 aprilie 2010 la 11:55 AM

Citeam undeva pa net ca in SUA sunt omorati aproximativ 100.000 de caini fara stapan anual.
Vreau sa vad si ni ONG-uri pentru protectia gandacilor de bucatarie si a puricilor.
"Nu mai dati cu DTT
Ca si puricii e vi"

LutykNo Gravatar · 29 aprilie 2010 la 9:28 AM

adevarat graiesti!

ralus · 29 aprilie 2010 la 8:14 AM

aaa ca m asa arata Blechi, ca in poza

ralus · 29 aprilie 2010 la 8:13 AM

da, eu as vrea sa li se poata da calmante cainilor ca sa nu fie agresivi. sau sa li se puna muzica… orice. dar daca nu se poate, atunci omoara-i fara suferinta si cu demnitate.
"vajnicele aparatoare" se duc cu masina pana in parc, masina cu care ies din curtea proprie, majoritatea nu au copii, asa ca nu se tem de caini. am ajuns sa nu-mi las fiica de 3 ani sa se indeparteze ziua in amiaza mare, ca Blechi cel negru are apucaturi… si 2 micuti de 2-4 ani capsati, la activ.
deja ma gandesc sa-mi cumpar sprei sau dispozitiv cu electrosocuri, pentru caini.

ralus · 28 aprilie 2010 la 12:35 PM

nu-i bai, dar mi-e rusine, totusi.
da, despre relatari, asa e.

pheideas · 28 aprilie 2010 la 12:25 PM

ai citit postarea mea despre ursi, de anul trecut ? asta e solutia !
am spus candva ca etica si estetica noi oamenii am inventat-o. in lumea animala nu exista … vai, cutu, cutu, ce dragas e ! bun, cainii nu cresc in padure, sa-i pape lupu', ci in spatele blocului. si din pacate isi pazesc cu strasnicie teritoriul, pe care tot ei il delimiteaza, incluzand si strada, trotuarul si altele.
in concluzie, sunt de acord cu eutanasierea lor, la fel cum sunt de acord si cu eutanasierea criminalilor. pentru convietuire exista niste regului. cine le incalca, plateste. daca pe un criminal il poti trimite la canal sa munceasca, un caine nu-l poti decat inchide sau omora.
sunt curios, vasnicele aparatoare ale cainilor, pe care le vedem la tv, de ce nu platesc ele cazarea si hrana patrupedelor de la Glina ?

ralus · 28 aprilie 2010 la 10:57 AM

sunt intrutotul de acord cu tine!
bine… imi trec mai multe cuvinte dure prin mintiuuca, dar ai punctat bine cu iubitorii de catei rasa maidanez.
cum putem face un sondaj, un spatiu cu relatari despre atacurile cainilor semivagabonzi?
caci mare parte din ei nu-s chiar fara stapan sunt cainii cartierului si cineva ii hraneste, dar nu va raspunde legal pentru ei.

LutykNo Gravatar · 28 aprilie 2010 la 11:06 AM

poti sa spui si cuvintele dure ca nu-i bai. E greu de facut un astfel de sondaj sau de spatiu deoarece printre victime sunt si multi car enu folosesc internetul

Explore the Carpathian garden (2) - Lutyk · 10 aprilie 2021 la 12:14 PM

[…] Tăiem frunze la câini: […]

Vino sa vezi rugby! « ALIANTA DREPTEI · 23 noiembrie 2011 la 12:48 AM

[…] Mirel Palada a distribuit un un link. Cainii vagabonzi […]

Lutyk · 30 iulie 2010 la 6:58 AM

Cainii vagabonzi http://bit.ly/c8ugUn via @AddToAny

Lasă un răspuns

Substituent avatar

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Lutyk.ro is using WP-Gravatar