Ieri a fost semnat contractul de concesiune pentru construirea segmentului de autostrada dintre Comarnic si Brasov. Am tot auzit in ultima vreme ca e o smecherie in genul contractului cu Bechtel pentru autostrada Transilvania. De ce se spune asta? Pentru ca, cica, suma de 4.8 mld. de euro pentru cei 58 de km platibili in 26 de ani este mult prea mare. Pai sa facem un calcul. Concesiunea e pe 30 de ani. Asta inseamna ca in fiecare an statul va plati 160 mil. euro in conditiile in care pentru cei 42 de km din A3 am inteles ca s-au platit aproape 1 mld de euroi in anul de gratie 2009. Asa ca, din punctul meu de vedere, oricat ar costa e bine ca se face. Sa le concesioneze pe toate. Singura mea obiectie ar fi legata de faptul ca se concesioneaza bucatele mici (cca. 50 km) de autostrada. Sa concesioneze bucati mari. De exemplu sa scoata la licitatie toata autostrada Tg. Mures-Iasi cu termen de executie 5-6 ani, astfel incat constructorul sa inceapa lucrarile la toate tronsoanele simultan. Nu sa faca pe bucatele cum se lucreaza acum la Bechtel. Sa fie licitata pe bucatele doar daca nu vine nimeni sa o ia pe toata. Si inca ceva. Avand in vedere ca si materialele si mana de lucru sunt mai ieftine la noi decat in occident, sa impuna prin caietul de sarcini ca pretul sa nu fie mai mare decat pretul mediu in UE in aceleasi conditii (ses, deal sau munte).
Comentează cu Facebook
3 comentarii
₤utic · 20 ianuarie 2010 la 4:05 PM
facem un china town cat toata tara si rezolvam
cdmitroi · 20 ianuarie 2010 la 1:56 PM
nu te doare capu de la atatea calcule. Eu sunt de parere ca statul Basescian ar trebui sa concesioneze toata tara chinezilor pe vreo 50 de ani si asa poate reusim sa avem si noi drumuri, poduri, balbiduci si prostitutie taiwaneza.
Autostrăduţele României - Lutyk · 28 martie 2021 la 3:58 PM
[…] finalul anului trecut Berceanu ne ameninţa că in 2010 vor fi inauguraţi peste 100 km de autostradă în România. Acum, acelaşi tovarăş mai sus amintit ne anunţă că anul acest vom avea cel […]