De la 0 la 21. Si numaratoarea continua.

In urma cu aproape un an anuntam aici ca ma apuc de alergat si ca vreau sa alerg un maraton adica 42,2 km. Speram atunci ca voi reusi sa dau jos surplusul de kg si sa alerg un maraton pana la sfarsitul anului 2012. Nu a fost sa fie asa. Si poate ca e mai bine. Poate ca as fi putut trage mai tare la antrenamente dar riscam sa imi distrug articulatiile si sa nu mai pot alerga. Am preferat sa ma grabesc incet.(semi)Maratonul Regal 2013
Acum dupa fix un an bilantul arata cam asa: 1 cursa de 3,6 km, 2 curse de 5km (Running brains & Crosul Loteriei Romane), una de 10 km, 2 semimaratoane (Regal & PBIHM) si mai multe participari la alergarea in grup organizata de cei de la Nike si care are cca. 7 km. 4 medalii din care 1 primita la finalul cursei, 1 surpriza primita pe semnatura la cateva zeci de minute dupa cursa si 2 primite prin posta (de fapt cea de la PBIHM inca se lasa asteptata).
Tinta principala ramane in continuare maratonul. Am inceput sa alerg tocmai pentru a experimenta alergarea unui maraton. Pentru a vedea daca o pot face in conditiile plecarii la drum cu un gabarit depasit si cu o conditie fizica sublima dar care lipsea cu desavarsire. Slabitul nu a facut parte din motivele pentru care am inceput sa alerg. In schimb am vrut sa alerg pentru a putea sa manac in continuare tot ce vreau fara sa ma mai ingras. Scaderea in greutate a venit ca bonus si a devenit ulterior un obiectiv. Poate ca puteam slabi mai mult dar nu am tinut nici un regim alimentar. Modificarile alimentatiei eu fost, zic eu, minime: am inlocuit painea alba cu graham, am inceput sa mananc la pranz (pateuri, covrigi, strudele etc.) pentru a nu mai baga frigiderul in doliu seara si cel mai important nu am mai mancat dupa orele 6-7 seara.
Am pornit de la 0 km. Nu poti alerga pe canapea, decat cel mult in vis. Si cum alergatul in vis, pe canapeaua din fata tembelizorului, ingrasa am pornit la drum cu un surplus de bagaj, depasind limita maxima admisa. Aveam 111,5 kg si dupa 100 m de alergare simteam ca raman fara aer. Dupa ce m-am ingrasat 5 kg cu ocazia sarbatorilor de iarna acum am ajuns la 98 kg si termin un semimaraton adica 21km. Pentru unii care alearga maratoane, ultramaratoane sau paritcipa la concursuri gen Ironman poate parea putin. Un antrenament de duminica sau nici macar atat. Dar pentru mine reprezinta un salt urias: de la 0 la 21 de km.
Apropo de IRONMAN, imi propun ca in iunie 2015 sa particip la IRONMAN NICE. Principalul impediment nu o sa fie antrenamentul ci o sa fie de natura financiara: o gramada de bani pentru abonamente la bazinul de inot, biciclete scumpe, taxa mare. Dar o sa gasesc eu o modalitate de a depasi aceasta problema. Poate gasesc un sponsor. Nu stiu cum sa fac asta, dar voi invata. 😀
Pana acum am facut 189 de alergari, care inseamna 570km facuti in cca. 78 de ore. Nu a contat ca era vant, ploaie, ninsoare sau caldura sufocanta. Uneori nu aveam nici un chef sa mai ies din casa. Nu degeaba se spune ca atunci cand alergi cel mai greu nu e alergatul in sine ci sa iesi din casa. Neavand incaltari adecvate alergarii pe gheata am evitat totusi sa alerg in zilele in care trotuarele si aleile parcului erau transformate in patinoare.
Pentru mine, inca, nu conteaza viteza cu care alerg. Mai important e sa continui sa slabesc pentru a reduce presiunea asupra articulatiilor si sa imi cresc rezistenta la efort. Am timp in urmatorii 70 de ani sa cresc si viteza.
A fost greu, dar frumos. A meritat. Merita. Si cu fiecare antrenament devine mai usor. Si eu devin mai usor. 😉 Ma misc mai usor, respir mai usor, numai obosesc asa de repede, ma simt din ce in ce mai bine din toate punctele de vedere.
Si numaratoarea continua. 22, 23, 24 … 42!
Multumesc Andrei Rosu si Adrian Soare pentru impulsul de a ma apuca de alergat.

23 thoughts on “De la 0 la 21. Si numaratoarea continua.

  1. andrei manea

    mai 29, 2013 at 2:18pm

    Bravos man, bravos. Sa te tina placerea si sa ti se indeplineasca toate dorintele pe care ti le-ai pus! – 😉

  2. Andreea C

    mai 29, 2013 at 3:09pm

    Bravo …. foarte inspirational. Bafta cu alergatul si cu triatlonul. Confirm ca este un sport foooooaaarte scump, insa am constatat atunci cand m-am apucat ca e o familie mica si plina de oameni care sunt dispusi sa te ajute cu un sfat, un echipament imprumutat. Uite eu ieri am scris pe fb ca nu gasesc tricou de bicla pe marimea mea (in Bucuresti oferta pentru fete este foarte subtire) si am primit o propunere de „donatie” de la un biciclist care avea un tricou prea mic … just like that. Pune-ti visul in miscare si cumva restul se mai si rezolva de la sine!

  3. Stefan Marcea

    mai 29, 2013 at 4:07pm

    Foarte realistic ceea ce ai scris, important este ca nu ti-ai impus obiective asa zis imposibile, ai ramas cu picioarele pe pamant.Aici sta secretul. Eu sufar cu articulatiile ptr.ca le-am uzat mai mult decat trebuie crescand si masa musculara intre timp si asta ma conditioneaza un pic.Am cunoscut alergatori (aici in jurul blocului meu am doua parcuri mari) care sufera cu genunchii dar continua sa alerge….Un maratonist ptr.a alerga 42 km se pregateste cam 1 an, ptr. triathlon nu am idee. Oricum mult succes si continua ptr. ca daca te opresti iei kg. inapoi f.repede.

    • Lutyk

      mai 29, 2013 at 4:16pm

      Multumesc. Nu intentionez sa ma opresc din alergat prea curand. Desi nici genunchii mei nu sunt prea fericiti.

  4. Adrian

    mai 29, 2013 at 4:17pm

    Felicitări! Ţine-o tot aşa şi sunt sigur că îţi vei îndeplini visul. Şi eu am pornit de la 0 si m-am înscris mai mult din curiozitate la semimaratonul de la Oradea, Septembrie 2011. Am scos un timp de 1h 49 minute. Ei bine în 2012 am progresat putin. 1h:28 min. Ce-i drept, am facut şi antrenament mai serios în vara lui 2012, dar s-a văzut puţin diferenţa. Am slăbit 12,5 kg in 2 luni jumate şi de atunci mă cam mentin la 69-70 kg. Acum am vorbit cu câteva persoane şi vrem să facem o alergare mai lunga. Ceva organizat de noi pe data de 28.07.2013. Oradea Tileagd. În total 54 km. Sperăm că totul va fi bine. Mult succes în continuare!

    • Lutyk

      mai 29, 2013 at 4:23pm

      Multumesc. La primul semi ai scos cu 1 ora mai bine ca mine 🙂
      Succes si tie.

  5. Ovidiu

    mai 30, 2013 at 11:03am

    In primul rand felicitari pentru ce ai reusit! Arata multa vointa si incredere in tine si esti pe drumul cel bun!

    Ar trebui sa ai grija la dieta pentru ca produsele de panificatie pe care le-ai mentionat nu iti ajuta organismul in a produce musculatura necesara pentru alergat.

    Recomandarea personala este sa pui obiective graduale, deoarece Ironman Nice este o provocare pe care doar cativa dintre cei mai bun alergatori o pot realiza. Sa inoti 3.8 km in sub 2h 15 min, sa mergi cu bicicleta 180 km in mai putin de 8h 30 min, apoi maraton in sub 5h 15 min este o provocare foarte mare inclusiv pentru unii atleti. Nu zic ca e imposibil, dar pana nu poti termina un maraton in sub 4 ore nu cred ca iti poti pune asemenea obiectiv.

    • Lutyk

      mai 30, 2013 at 11:19am

      Multumesc.
      Stiu ca nu e nici pe departe alimentatia ideala pentru un sportiv fie el si amator.
      Obiectivele sunt graduale. pentru aceasta primavara am avut semimaratonul, la toamna primul maraton si un drum cu bicicleta pana la Breaza si retur. Anul viitor urmeaza sa cresc distantele si viteza. Sper ca anul viitor sa particip si la un triatlon pe jumatate din distanta poate la Oradea.

      • Ovidiu

        mai 30, 2013 at 12:49pm

        Suna bine planul tau. Multa bafta si sper sa iti atingi obiectivele!

        La un moment dat stiu ca te interesai de Lidl si echipamente sportive de acolo. In caz ca nu ai aflat, de azi pana duminica au promotie la incaltaminte de alergat la 90 ron. Le poti vedea pe site. Mi-am luat o pereche sa o testez astazi sau maine. Daca e buna, voi mai lua una.

  6. Sergiu Buciuc

    mai 31, 2013 at 8:57am

    Nice man! (pun intended)
    Cand o sa incepi cu antrenamentele de bicla s-ar putea sa constati ca iti merge mai bine si alergarea desi vei scadea volumul. Te vei putea antrena mai mult pentru ca bicla nu e asa solicitanta pt articulatii iar acidentarile de uzura devin mai rare. Daca mai faci si inot vei avea un corp mai echilibrat muscular, vei invata sa respiri mai eficient, iti imbunatatesti postura. Cu 3 sporturi ai mult mai multe alternative atunci cand viata iti da planurile peste cap.

  7. Madalin Ionita

    ianuarie 6, 2014 at 11:31pm

    si eu vreau sa alerg un semimaraton , dar nu stiu daca sunt capabil, la 98 de kg si cu ceva ani buni de sedentarism in spate, mi se pare o misiune imposibila…

    • Lutyk

      ianuarie 7, 2014 at 9:11am

      Daca incepi acum ai timp suficient sa te pregatesti pentru (semi)Maratonul Regal de pe 10 mai sau pentru Semimaratonul International Bucuresti de pe 18 mai.

Ai ceva de comentat? Atunci, ce mai astepti?

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.