Jurnal de alergatura 3

Marţi 19.06.2012 Începând din această zi reintru în programul de pregătire pentru maraton. Deşi am continuat să alerg în fiecare zi, când am schimbat pe My ASICS data maratonului, sa modificat şi programul de antrenament. Şi conform noii scheme antrenamentul pentru Maratonul Reîntregirii Neamului Românesc începe azi, pe 19.06.2012.Am reuşit iar să alerg 1 km fără pauză iar pentru celălalt km am făcut 2 pauze de mers. În total pentru cei doi km am făcut 15 minute şi 36 de secunde.
Miercuri 20.06.2012 După serbarea lui Edz de ieri seara la care am sta aproape 2 ore în picioare, în această dimineaţă am avut febră musculară. După o tură de parc simţeam cuţite în toţi muşchii de la picioare şi nu am putut să mai alerg. Am continuat să merg şi din când în când mai încercam o alergare uşoară dar, după câteva zeci de metrireapăreau durerileŞi astfel am scos unul dintre cei mai slabi timpi de când am scos alergările: 8:52 min/km.
Joi 21.06.2012 În afara faptului că am scos un timp mult mai bun decât ieri, nimic deosebit de raportat.
Vineri 22.06.2012 M-am plicitisit de rondul de 500 m din mijlocul parcului. Am început să fac turul mare al parcului Floreasca, de 1,1 km.
Sâmbătă 23.06.2012 Îmi place mult mai mult turul mare de parc care presupune şi nişte foarte mici diferenţe de nivel. Azi am reuşit cel mai bun timp de la începerea alergărilor şi mai mult decât atât am scăzut pentru prima oară sub 7 minute: 6,59 min/km!
Duminică 24.06.2012 Nu am reuşit să repet performanţa de ieri, dar am scos totuşi un timp bun: 7,32min/km. La câteva sute de metri de la pornire încep să mă doară gambele, în partea din spate a piciorului unde simt muşchii ca doi bolovani.Dar dacă peste durerile musculare aş putea trece, am încă probleme serioase cu respiraţia care mă obligă să mai fac şi pauze de mers. Chiar dacă am citi pe net că cel mai bine e să inspir pe nas şi să expir pe gură, eu respir doar pe gură. Pentru că dacă aş face „ca la carte” după nici 100 m aş simţi că rămân fără aer.
Luni 25.06.2012 Pauză! Înţeleg din cele citite pe net legat de antrenamente în general şi alergări în special că pauzele sunt bune din două mari motive: 1. muşchii se întăresc, nu în timpul antrenamentelor cum greşit credeam eu ci, în timpul periodelor când masa musculară se refaceîn conformitate cu noile cerinţe de efort; 2. o suprasoliitare, mai ales a unui organism neobişnuit cu efortul cum este al meu, poate duce la accidentări destul de urâte: întinderi sau rupturi musculare probleme articulare din cauza gabaritului depăşi şi/sau din cauza alergării pe suprafeţe dure etc.Având în vedere şi luând în considerare toate acestea şi nu numai am hotărât ca în acestă săptămână (de probă) să respect programul celor de la ASICS cu alergări marţi, miercuri, vineri şi duminică.

Şi acum rezultatele:
kg: 110,6 (de la 110,8 săptămâna trecută şi 111,3 la început)
km alergaţi fără pauză: 1 (de la 1 km săptămâna trecută şi 0,5 la început)
timpii îi găsiţi ca de obicei pe My ASICS

P.S. Chiar dacă îl public săptămânal, acest jurnal de alergătură este scri zilnic sau aproape zilnic.Din acest motiv e posibil ca unele formulări să pară cudate din punct de vedere temporal.

One thought on “Jurnal de alergatura 3

  1. […] 110,6 săptămâna trecută şi 111,3 la început) max. km alergaţi fără pauză: 1 (de la 1 km săptămâna trecută şi 0,5 la început) timpii îi găsiţi ca de obicei pe My […]

Ai ceva de comentat? Atunci, ce mai astepti?

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.